Dlaczego warto rano pić wodę z cytryną?

lemoniada

Szklanka ciepłej wody z wyciśniętym sokiem z połówki cytryny (koniecznie ekologicznej), wypity z samego rana na czczo, ma bardzo dobroczynne działanie na nasz organizm:

  • Dodaje energii i poprawia nastrój

Szklanka wody z cytryną i łyżeczką miodu pobudza i dodaje energii na cały dzień. Miód stymuluje do działania, woda oczyszcza ciało i umysł, a sok z cytryny usuwa toksyny będące często przyczyną zmęczenia i osłabienia.

  • Oczyszcza

Woda z cytryną wypita na czczo pomaga oczyścić z toksyn wątrobę i pobudzić ją do produkcji niezbędnych do trawienia kwasów;

  • Odkwasza organizm

Sok z cytryny odkwasza organizm, gdyż jest  (paradoksalnie) zasadotwórczy. Jak wiadomo, nadmiar kwasów w organizmie może powodować zmęczenie i apatię, ogólny brak energii i bóle głowy.

  • Nawadnia i reguluje pH organizmu

Odpowiednie pH w organizmie jest podstawą zdrowia, co powoduje prawidłowy przebieg reakcji biochemicznych w komórkach i narządach. Zwiększa odporność organizmu, wzmacnia ściany naczyń krwionośnych.

  • Jest silnym antyoksydantem

Głównym składnikiem, któremu zawdzięczamy zdumiewające działanie soku z cytryny jest kwas cytrynowy. Jest to silny antyoksydant, który eliminuje wolne rodniki odpowiedzialne są za większość chorób i starzenie się organizmu. To także naturalny środek antydepresyjny i antyseptyczny, działa bakteriobójczo. Dlatego też sok cytrynowy jest składnikiem wielu kuracji odtruwających i oczyszczających.

  • Wzmacnia odporność organizmu

Odwodnienie sprawia, że jesteśmy bardziej podatni na infekcje. Kiedy nie dostarczamy organizmowi odpowiednich ilości płynów, czujemy się osłabieni, senni, mamy trudności z zasypianiem, problemy z ciśnieniem, a nawet jesteśmy bardziej narażeni na skutki stresu. Wypicie szklanki ciepłej wody z sokiem cytrynowym i miodem o poranku pozytywnie wpływa na układ immunologiczny i nawadnia organizm. Pamiętajmy, że miód ma działanie bakteriobójcze i antyseptyczne!

  • Reguluje trawienie i zapobiega zaparciom

Mieszanina wody, soku z cytryny i miodu o poranku pobudza układ pokarmowy do wzmożonej pracy i ułatwia wypróżnianie.

 

Źródła:

http://www.wikirose.pl/2015/11/sok-z-cytryny-i-jego-zdumiewajace-dzialanie.html

https://portal.abczdrowie.pl/dlaczego-warto-codziennie-pic-ciepla-wode-z-cytryna-i-miodem

 

 

DLACZEGO WARTO SIĘGAĆ PO KASZĘ GRYCZANĄ NIEPALONĄ?

kasza gryczana

Kasza gryczana niepalona jest jedną z najzdrowszych kasz. Warto włączyć ją do swojego codziennego menu. Kasza ta zawiera:
– dużą ilość białka o dobrze zbilansowanym składzie aminokwasowym
– dużą ilość potasu i magnezu
– weglowodany
– żelazo,miedź,chrom,cynk i kobalt(czyli mikroelementy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka)
– witaminy z gupy B (B1-tiamina, B2-ryboflawina, B6-pirydoksyna)
– witaminę PP i P( które m.in. zapobiegają pękaniu naczynek włosowatych i polepszają wchłanianie wapnia)
– witaminę młodości – witamina E
– zwiazki flawonoidowe, rutynę i izowiteksynę(pełniace rolę przeciwutleniaczy)
Gryka jest zbożem bezglutenowym.

PRZEPIS NA NAJLEPSZE NALEŚNIKI Z KASZY GRYCZANEJ- KLIK

Polecamy najlepszą kaszę gryczaną jaką jedliśmy – KLIK

Najlepsze naleśniki z kaszy gryczanej

Drodzy Jeszowicze, polecamy przepis na pyszne i zdrowe naleśniki z niepalonej kaszy gryczanej.

00504

NALEŚNIKI Z KASZY GRYCZANEJ NIEPALONEJ:

1 szklanka niepalonej kaszy gryczanej bio

2 szklanki wody (lub 1 szklanka wody i 1 szklanka mleka krowiego lub roślinnego)

1 jajko (opcjonalnie)

Do miski wsypać 1 szklankę opłukanej kaszy gryczanej, dodać 2 szklanki zimnej wody i wstawić do lodówki na całą noc do namoczenia. Następnego dnia dodać resztę wody lub mleko (krowie lub roślinne), szczyptę soli. Dodaliśmy też 1 jajko. Zmiksować blenderem na gładkie ciasto. Dodać więcej wody gdyby ciasto było za gęste. ODSTAWIĆ NA MIN. 15 MINUT, aby ciasto „popracowało”. Po tym czasie, smażyć naleśniki z dwóch stron.

Doskonałe zarówno na słodko jak i na wytrawnie.

Przepis (nieco zmodyfikowany) i zdjęcie: kwestiasmaku.com

NAJLEPSZA KASZA GRYCZANA NA ŚWIECIE:
http://jesz-zdrowo.pl/…/Kasza-gryczana-niepalona-bio-1k…/625

Pyłek pszczeli – polskie „superfoods”

Pyłek pszczeli zawiera cenne białka i komplet 32 aminokwasów (w tym egzogennych), niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, większość witamin (A, E, D, C, B1, B2, B6, kwas foliowy, rutyna, inozytol i in.) oraz biopierwiastków (magnez, żelazo, wapń, fosfor i in.), związki fenolowe (przeciwutleniacze) i ponad 30 niezbędnych dla organizmu enzymów i koenzymów.pylek-pszczeli-kwiatowy-01

Kiedy i dla kogo pyłek pszczeli?

  • Przy problemach z płodnością – stymuluje owulację. Szczególnie dobre efekty uzyskuje się zastępując część białek zwierzęcych w diecie białkami pochodzącymi z pyłku pszczelego. Odgrywa dużą rolę w neurohormonalnej regulacji procesów płciowych, poprawiając spermatogenezę u mężczyzn i owogenezę u kobiet oraz zapobiega poronieniom.
  • Dla sportowców w celu polepszenia osiąganych wyników (siła, wytrzymałość). British Sports Council w przeprowadzonych przez siebie badaniach wykazało, że sportowcy spożywający regularnie pyłek doświadczyli przyrostu siły o 40-50%. Pyłek spożywają też olimpijczycy i kulturyści. Jest to absolutnie legalny doping!
  • Dla osób mających problem z masą ciała (nadwaga lub niedowaga). Pyłek jest niskokaloryczny. Posiada 15% lecytyny stymulującej „wypłukiwanie” z ciała tkanki tłuszczowej. Zawiera też naturalną fenyloalaninę,która reguluje ośrodek głodu w  mózgu, u osób z nadwagą powstrzymuje napady głodu i „ciągoty”. Gdy zaś masz niedowagę zadziała wręcz odwrotnie.
  • Obniża poziom „złego” cholesterolu LDL a podwyższa „dobrego” HDL u osób mających problemy z cholesterolem. Zapobiega dzięki temu rozwojowi chorób serca i naczyń krwionośnych.
  • Pomaga opanować oznaki trądziku. Stosowany zarówno wewnętrznie jak i zewnętrznie (maseczki) działa jak potężny antybiotyk przywracając skórze piękno i jednocześnie pielęgnując ją przeciwdziała pojawianiu się oznak starzenia.
  • Działa odmładzająco i przeciwstarzeniowo. Badania dwóch rosyjskich profesorów (N. Mankovsky and D. G. Chebotarev) wykazały, że pyłek pszczeli ma znaczący wpływ na odnowę komórkową. Potrafi cofać takie oznaki starzenia jak zmarszczki, przebarwienia lub pękające naczynka.
  • Wspomaga funkcje intelektualne: pamięć, uwagę czy koncentrację. Jest zatem znakomity dla uczniów i studentów w czasie zwiększonego wysiłku intelektualnego.
  • Pomaga osobom cierpiącym na depresję lub uzależnienie od alkoholu. Zmniejsza nerwowość, rozdrażnienie, wzmacnia system nerwowy, łagodzi objawy głodu alkoholowego zaś osobom przyjmującym antydepresanty pozwala na zmniejszenie dawek zażywanych farmaceutyków.
  • Pomaga regulować pracę systemu trawiennego. Doskonały zarówno przy biegunkach jak i uporczywych zaparciach. Dzięki właściwościom detoksykacyjnym stosowany w stanach zapalnych wątroby (ostrym i przewlekłym), wspomaga odbudowę wątroby. Pyłek pszczeli ma silne działanie przeciwbakteryjne oraz przeciwgrzybicze przez co znakomicie wspomaga przywracanie równowagi w całym przewodzie pokarmowym.
  • Poprzez działanie antyhistaminowe pomaga uporać się z alergiami. Kurację pyłkiem należy rozpocząć na kilka tygodni przed rozpoczęciem sezonu kwitnienia.
  • Pomocny przy anemii. Zwiększa liczbę czerwonych ciałek krwi oraz poziom żelaza w surowicy krwi.

Tutaj możesz kupić pyłek: http://jesz-zdrowo.pl/pl/p/Pylek-pszczeli-180g-Pasieka-Smolecka/435

Źródła:

http://www.akademiawitalnosci.pl/pylek-pszczeli-skarbnica-zdrowia/

http://www.kozialaka.pl

Szukasz źródła Omega-3? O siemieniu i oleju lnianym słów kilka.

Czy wiecie że łyżka świeżo zmielonego siemienia lnianego dodana do posiłku, pokrywa dzienne zapotrzebowanie osoby dorosłej na kwasy tłuszczowe omega-3?

Len jest bogatym źródłem Omega-3, zdrowego błonnika, wielu minerałów i witamin (w tym witaminy młodości czy wit. E)

whole_and_ground_flax_seed

W całości czy mielone?

Związki zawarte w siemieniu łatwo się utleniają, dlatego nie warto kupować siemienia mielonego fabrycznie. Najlepiej kupować siemię w całych ziarenkach i na bieżąco mielić tuż przed spożyciem. Siemię całe przechowujemy w temperaturze pokojowej w zamkniętym pojemniku. Zmielone przechowujemy w lodówce i spożywamy w ciągu tygodnia, ponieważ zawarte w nim tłuszcze szybko jełczeją. 

Zmielonym siemieniem posypujemy sałatki, kanapki, zupy lub poranną owsiankę.

Jeszowa rada: do mielenia lnu na bieżąco można użyć zwykłego, ręcznego ręcznego młynka do soli lub pieprzu.

A olej lniany?

Z nasion lnu wyciska się na zimno olej lniany, który ma bardzo krótki termin spożycia i należy trzymać go w lodówce. Warto wybierać olej lniany z małych, polskich tłoczni, wtedy mamy pewność, że olej jest świeży i tłoczony na bieżąco i nie zalegał w magazynach ani w transporcie. Szczególnie polecamy olej z podwrocławskiej Olejarni. Tłoczony z dobrej jakości polskiego lnu, tłoczony w unikalnej temperaturze 38 stopni, dzięki czemu olej jest całkowicie naturalny i długo zachowuje swoje właściwości biologiczne. Dzięki unikalnej technologii tłoczenia nie posiada spotykanej często goryczki. Idealny do diety dr. Budwig. Nadaje się do potraw serwowanych na zimno, sałatek, pieczywa, potraw wegetariańskich, majonezów i dressingów. Olej lniany nie nadaje się do podgrzewania!

Imbir świeży a suszony

Czy wiedzieliście o tym, że imtonyhisget.flickr.CC BY 2.0bir świeży i suszony mają skrajnie inne właściwości?

Imbir suszony ma właściwości głównie osuszające (stosuje się go np. wtedy kiedy w organizmie jest nadmiar flegmy). Natomiast świeży imbir ma silne działanie antywirusowe i przeciwzapalne.

Polecamy niezawodny przepis na PRZECIWZAPALNY NAPAR Z IMBIRU:

Ścieramy świeży imbir na tarce o drobnych oczkach. Zalewamy wrzącą wodą i natychmiast przykrywamy talerzykiem.
Zostawiamy do zaparzenia na 4 godziny, idealnie na całą noc.

Po tym czasie mocno przecedzamy imbir. Przechowujemy napar w lodówce, resztki imbiru wyrzucamy.

Wlewamy sobie 1/4 – 1/3 kubka imbirowego naparu, uzupełniamy gorącą wodą i ewentualnie do smaku sokiem z cytryny lub miodem Można dodać także szczyptę chilli. Pijemy szklankę co około 2-3 godziny. Dawka dla dorosłego to 6-8 kubków dziennie.